SEAT uvedie šesť modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid a vyvinie v Španielsku no... - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Seat elektromobilita

SEAT uvedie šesť modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid a vyvinie v Španielsku novú platformu pre elektrické vozidlá

03.27.2019

/ SEAT dosiahol najväčší zisk po zdanení v histórii takmer 300 miliónov eur, ako aj najvyšší obrat v histórii takmer 10 miliárd eur
/ V roku 2018 spoločnosť alokovala vyše 1,2 miliardy eur na investície, výskum a vývoj, čo tiež predstavuje rekordnú hodnotu
/ Nový model CUPRA Formentor sa bude vyrábať v závode Martorell značky SEAT
/ Luca de Meo: "SEAT sa teraz môže dívať budúcnosti priamo do očí"
/ Dr. Herbert Diess: "SEAT bude zohrávať v rámci koncernu Volkswagen novú rolu s ešte väčšou zodpovednosťou"

 

Martorell, 27/03/2019. SEAT dnes predstavil svoju stratégiu elektrifikácie do roku 2021, ktorá zahŕňa šesť modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid. Elektrická verzia modelu Mii a nový elektrický model el-Born budú prvými plne elektrickými modelmi španielskej značky a model Leon novej generácie a Tarraco dostanú verziu s pohonom plug-in hybrid. Okrem toho budú mať verziu plug-in hybrid aj modely CUPRA Leon a CUPRA Formentor. Na výročnej tlačovej konferencii dnes Luca de Meo, predseda predstavenstva SETA, S.A. okrem toho oznámil, že CUPRA Formentor, nový model kategórie CUV, predstavený začiatkom mesiaca na autosalóne v Ženeve, sa bude vyrábať v závode Martorell.

Po prvý raz vo svojej histórii bude značka SEAT vyvíjať novú platformu vozidiel v spolupráci s koncernom Volkswagen - menšiu verziu modulárnej stavebnice elektromobility MEB. Na nej vznikne niekoľko elektrických modelov rozličných značiek s dĺžkou približne 4 metre, vrátane modelu SEAT. Cieľom novej platformy je vyvinúť dostupné automobily s elektrickým pohonom so základnou cenou pod 20.000 eur. Na tomto projekte bude v Španielsku pracovať vyše 300 vysoko kvalifikovaných konštruktérov.

Počas prezentácie výsledkov spoločnosti v centrále SEAT Martorell, Luca de Meo povedal, že "SEAT má teraz jasnejšiu rolu v rámci koncernu Volkswagen a vďaka dosiahnutým výsledkom získal novú elektrickú platformu. Po prvý raz v histórii bude technické centrum SEAT vyvíjať platformu, ktorú bude využívať viacero značiek na celom svete."

Na konferencii sa zúčastnil aj Dr. Herbert Diess, predseda predstavenstva Volkswagen AG, ktorý spresnil rolu značky SEAT v rámci koncernu Volkswagen: "SEAT bude hrať novú rolu v rámci koncernu Volkswagen, s väčšou zodpovednosťou. Výsledky uplynulého obchodného roka dokumentujú potenciál SEAT využívať príležitosti na rast a otvárať nové trhy." Dr. Herbert Diess dodal, že "projekt malej elektrickej platformy predstavuje veľký krok vpred smerom k ešte dostupnejšej elektrickej mobilite. SEAT skonštruuje prvé elektrické vozidlo určené špeciálne pre jazdu v meste."

Elektrická ofenzíva siaha ďalej ako len po nové modely automobilov a zahŕňa aj stratégiu mikromobility, ktorú - ako Luca de Meo oznámil počas nedávneho veľtrhu Mobile World Congress - bude SEAT zastrešovať v rámci celého koncernu Volkswagen. Súčasťou tejto stratégie mestskej mikromobility je nedávno predstavená štúdia SEAT Minimó, rovnako ako už predávaná elektrická kolobežka SEAT eXS.

SEAT pripravený na budúcnosť
Automobilový priemysel sa nachádza v procese transformácie, ktorá prináša nové výzvy aj príležitosti. V tomto kontexte SEAT ide pre zvýšenie konkurencieschopnosti vybudovať centrum vývoja softvéru. Dcérska spoločnosť Metropolis:Lab Barcelona bude integrovaná do nového centra s úlohou pokračovať vo vývoji inovatívnych riešení na zlepšenie mobility. Aj ďalšie dcérske spoločnosti SEAT ako XMOBA, budú vyvíjať svoju činnosť v rámci tohto nového centra, ktoré bude situované v Barcelone a bude mať 200 odborných pracovníkov, aby sa naplno využili výhody všetkých synergii.

Elektrická ofenzíva, ktorá bude zahŕňať šesť modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid značiek SEAT a CUPRA do roku 2021 je tiež súčasťou reakcie na aktuálne výzvy. Vývoj novej elektrickej platformy pre mestské vozidlá v spolupráci so značkou Volkswagen má vytvoriť základ pre výrobu elektrických automobilov dostupných pre každého. Prvé sériové modely sa majú objaviť o 3 až 4 roky a majú pomôcť demokratizovať elektrickú mobilitu.