Čo očakávajú mileniáli od automobilu? - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Konektivita a dizajn

Čo očakávajú mileniáli od automobilu?

22.11.2018

Ľudia narodení v období od začiatku 80. do polovice 90. rokov dvadsiateho storočia predstavujú 12 % zákazníkov kupujúcich autá v Európe
/ Dizajn automobilu je hlavným dôvodom pre kúpu až pre 40 % tejto skupiny zákazníkov
/ Konektivita, ozvučovací systém a infotainment majú zásadný význam pre každého tretieho zákazníka
/ Toto je prvá generácia, ktorá má záujem o nové modely mobility ako zdieľanie automobilu

 

Bratislava, 22/11/2018 - Svojich kamarátov volávali z domáceho telefónu ale teraz používajú mobilné telefóny najnovšej generácie. Hudbu začali počúvať na rádiách s kazetovým magnetofónom, no teraz majú svoje obľúbené skladby v cloude. To sú tzv. mileniáli - generácia, vyznačujúca sa rýchlou adaptáciou na technické výdobytky. Dnes táto skupina predstavuje 12 % všetkých zákazníkov kupujúcich automobily v Európe. No čo presne hľadá táto výrazne digitálne prepojená generácia keď si vyberá automobil?

- Dizajn nadovšetko:  Pre 40 % aktuálnych zákazníkov vo veku od 25 do 37 rokov je vonkajší dizajn jedným z hlavných dôvodov pre kúpu automobilu, ako vyplýva z interných prieskumov značky SEAT. Výsledky prieskumu ukazujú, že tretina zo zákazníkov vo veku do 30 rokov chce  aby automobil vyjadroval ich osobnosť a chce ním vyjadriť svoj individuálny štýl. Konektivita, ozvučovací systém a infotainment sú ďalšími rozhodujúcimi atribútmi pre každého tretieho mileniála.

- Malé a mestské:  Na trhu je nekonečné množstvo možností ale táto generácia má jasnú predstavu: 50 % preferuje kompaktný alebo malý model ako SEAT Leon alebo Ibiza. Okrem toho je segment SUV veľmi populárnou  alternatívou pre 20 % tejto skupiny zákazníkov, pričom percentuálny podiel sa zvyšuje s vekom zákazníka. No iba každý piaty mileniál je schopný zaplatiť automobil zo svojich úspor, pričom tento podiel je vyšší o 40 % pri starších generáciách.

- Aktuálne a jediným klikom:  Príslušníci digitálnej generácie pred rozhodnutím pre určitý model robia extenzívne rešerše na internete. Enrique Pastor, zodpovedný za prieskum trhu a produktovú stratégiu SEAT hovorí, že "priemerne trvá 9 týždňov kým záujemcova dospejú ku kúpe. Pretože chcú byť lepšie informovaní a majú relatívne menej skúseností s procesom kúpy vozidla, trvá im dlhšie, kým si vyberú vozidlo." Internetové stránky výrobcu a špecializované testy predstavujú 50 %, resp. 24 % ich hlavných zdrojov informácií. Od svojich predchodcov sa táto generácia líši tým, že pre ňu hrajú dôležitú rolu odporúčania priateľov a rodiny. Pred uskutočnením kúpy 23 % tejto skupiny hľadá radu vo svojom užšom kruhu, kým tento počet sa u zákazníkov vo veku nad 40 rokov znižuje na 13 %.

- Zdieľanie je život:  Oprosti minulosti sa zmenil spôsob používania vozidla. Podľa interných štúdií mileniáli sú prvou generáciou, ktorá má záujem o nové formy mobility. Napríklad 26 % vodičov vo veku od 25 do 37 rokov uvažuje o zdieľaní svojho automobilu s inými užívateľmi. Zdieľanie automobilov je "trend, ktorého rastúcu intenzitu môžeme očakávať v budúcnosti. Predpokladá sa, že na celom svete bude v roku 2025 využívať služby zdieľania vozidiel 36 miliónov ľudí," rekapituluje Enrique.