SEAT Ateca 20 000 km po vzdialených krajinách - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Expedícia do Mongolska

SEAT Ateca 20 000 km po vzdialených krajinách

12.09.2018

/ Tri automobily SEAT Ateca prešli 10 štátnych hraníc kým dorazili do Mongolska, kde sa pripojili k cyklistickej expedícii inžinierov značky

/ Priemerne denne absolvovali 60 km v národnom parku Altai Tavan Bogd, pričom vystúpili do nadmorskej výšky takmer 3000 metrov a zdolali svahy so sklonom 27 %

/ Jazda v drsnom teréne bola úspešná vďaka pohonu všetkých kolies 4Drive a šiestim jazdným režimom

 

Martorell, 12/09/2018 - Nomád na koni križuje zdanlivo nekonečnú step v jednej z najredšie osídlenej krajine na planéte. Je to Mongolsko, krajina, v ktorej skončila diaľková jazda automobilov SEAT Ateca. Vozidlá absolvovali jazdu dlhú 20 000 kilometrov aby sa pripojili k skupine cyklistov, ktorí boli rovnako ako vodiči zamestnancami značky SEAT. Tu sú vrcholné momenty z jazdy po bývalej ríši Mongolov:

- Dobrodružstvo sa začína: "Nervy, víza, prechod cez desať hraníc… no najmä veľký entuziazmus". Týmito slovami Teo García, 45-ročný inžinier a veterán značky SEAT, charakterizoval svoje pocity pred nástupom jazdy zo Španielska do Mongolska. Mal za úlohu riadiť SEAT Ateca vyše 8000 kilometrov do mesta Ölgiy na západe Mongolska, kde bol štart itinerára cyklistickej trasy.

- Trmácanie cez národný park s rozlohou 6000 štvorcových kilometrov: šesť vodičov, šesť cyklistov so svojimi bicyklami, lekár, mechanik a tri automobily SEAT Ateca sa vydali na cestu cez národný park Altai Tavan Bogd. "Museli sme zdolávať veľmi náročnú okružnú trasu, na ktorej sme prekonávali mnohé planiny s jazerami a zasneženými končiarmi hôr," spomína Teo.
 

 

- Náročné podmienky: vo svojom cestovnom diári skupina zamestnancov závodu SEAT Martorell zachytila prekážky, ktoré museli prekonávať počas cesty. "Vystúpili sme do výšky takmer 3000 metrov v oblasti nazývanej '100 jazier', kde sme jazdili po hrboľatom, kamenistom teréne." Automobily SEAT Ateca "prekonávali strmé svahy s ľahkosťou vďaka svojim schopnostiam jazdy v teréne," zdôrazňuje Teo García.

- Prach, bahno a nočné hliadky: náročné terény a poveternostné podmienky v Mongolsku dokonale preverili schopnosti automobilov, ktoré museli jazdiť ako po suchých skalnatých chodníkoch, tak aj po rozbahnených cestách. "Počas jednej etapy bola silná búrka a my sme museli pri jazde improvizovať. Pre jazdu cez blato sme prepli jazdný režim na 'Sneh', čo nám umožnilo jazdu na vyššie prevodové stupne." SUV neúnavne pracovali vo dne i v noci "kedy nám svietili prednými LED reflektormi pri rozkladaní tábora," hovorí Teo García.

- Dobrodružstvo sa skončilo: systém pohonu všetkých kolies 4Drive a šesť rozličných jazdných režimov mali zásadný význam pre úspešné absolvovanie trasy. "Kdekoľvek prechádzali bicykle, autá ich bezpečne sledovali. Ateca sa správala ako skutočný terénny automobil," rekapituluje Teo García. Vozidlá sa vrátili do svojho štartovného bodu po dobrodružstve trvajúcom jeden mesiac.

- Inžinieri na dvoch kolesách: toto bolo druhé podujatie, ktoré táto skupina inžinierov SEAT absolvovala. V minulom roku cestovali do Ruska, kde jazdili na zamrznutom jazere Bajkal, ktoré je s hĺbkou 1642 metrov najhlbším jazerom na svete.