Luca de Meo: „SEAT bude vyvíjať technológiu CNG pre koncern Volkswagen“ - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Otvorenie 6. kongresu GASNAM

Luca de Meo: „SEAT bude vyvíjať technológiu CNG pre koncern Volkswagen“

11.04.2018

/ Stlačený zemný plyn ako palivo prináša zníženie prevádzkových nákladov o 55 % oproti benzínu a 30 % oproti nafte
/ CNG nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu
/ Technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen

 

Madrid, 11/04/2018. - Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A., dnes ráno otvoril 6. kongres GASNAM v Madride, na ktorom sa zúčastnil aj prezident GASNAM José Ramón Freire; generálny tajomník priemyslu a malých a stredných podnikov Begoña Cristeto a portugalský minister energetiky Jorge Seguro Sanches.

V tejto súvislosti Luca de Meo zdôraznil, že "zemný plyn ako palivo má veľký potenciál rovnako pre automobilový priemysel ako aj pre plynárenský priemysel samotný."

SEAT má pozíciu referenčnej značky koncernu Volkswagen v rámci stratégie využívania stlačeného zemného plynu CNG (Compressed Natural Gas). V tejto súvislosti predseda predstavenstva SEAT oznámil, že technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen, čím sa posunie na nadnárodnú úroveň. "Chceme aby táto technológia vznikala v Španielsku, chceme byť jej priekopníkmi a veríme, že sa nám to podarí," povedal Luca de Meo.

Luca de Meo definoval CNG ako "ekologickú a ekonomickú alternatívu k tradičným palivám a elektromobilom." V tejto súvislosti zdôraznil, že zákazníci požadujú väčší dojazd a kratší čas tankovania ako im môžu zabezpečiť elektromobily nabíjané doma alebo počas pobytu v práci. "Celý proces musí byť jednoduchý a ekonomický."

"Na technológii CNG je dobré to, že je už dostupná," čo znamená, že "nevyžaduje veľké investície a môžeme ju poskytovať zákazníkom v širokom rozsahu." K veľkým prednostiam patrí tankovanie, ktoré je rýchle a čisté, ako aj náklady na technológiu porovnateľné s pohonom na benzín a naftu. Preto "CNG nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu." 

Pri prejave pred najvyššími reprezentantmi plynárenského priemyslu Luca de Meo zdôraznil dvojnásobnú EKO-výhodu automobilov poháňaných CNG, ktoré sú EKOlogické a súčasne EKOnomické, pretože zásoby zemného plynu na Zemi stačia na stovky rokov.

Predseda predstavenstva SEAT uviedol, že ak by v Španielsku jazdil milión osobných a ľahkých úžitkových automobilov poháňaných CNG, do atmosféry by uniklo o 1,2 tony CO2/ročne menej, čo predstavuje ekvivalent pokrytia Madridu stromami. "Okrem toho by každý majiteľ automobilu ušetril ročne 700 až 1000 eur na palive."

"Automobily poháňané CNG - osobné, dodávkové i nákladné nevyžadujú ďalší náročný technický vývoj, sú spoľahlivé, bezpečné, mimoriadne výhodné z hľadiska prevádzkových nákladov a veľmi praktické. Majú dlhší dojazd ako ostatné alternatívne pohony a sú jednoduchšie na používanie, či pre jazdenie v meste alebo na stredné a dlhé vzdialenosti," zdôraznil šéf SEAT.

Luca de Meo spomenul aj ďalšie výhody. Na automobily poháňané CNG sa nevzťahujú krátkodobé obmedzenia vyvolané zvýšenou hladinou emisií, majú krátky čas tankovania, ktorý je v priemere 3 minúty, ako aj ekonomické hľadisko - zníženie prevádzkových nákladov o 55 % oproti benzínu a 30 % oproti nafte.

V oblasti spolupráce s inými organizáciami a inštitúciami predseda predstavenstva SEAT zdôraznil, že budúcnosť CNG zahŕňa "spoluprácu konkurenčných výrobcov, inštitúcií a iných spoločností pri vytvorení ekosystému a budovaní CNG ako alternatívy k elektrifikácii."

"Má zásadný význam aby sme zvýšili investície do siete čerpacích staníc na plyn, pretože presadenie technológie pohonu CNG na trhu si vyžaduje primeranú infraštruktúru, ktorá zodpovedá potrebám zákazníkov." Okrem toho Luca de Meo zdôraznil, že SEAT spolupracuje s viacerými partnermi aby bolo do roku 2020 v Španielsku v prevádzke 300 čerpacích staníc na stlačený zemný plyn.

Aktivity ohľadom zahustenia staníc CNG na Slovensku plánuje v najbližšej dobe tiež slovenská dcéra Slovenského plynárenského priemyslu - SPP CNG.

SEAT, vzor v oblasti CNG
SEAT sa začal venovať pohonu na CNG uvedením modelu Mii, po ktorom nasledovali Leon TGI a Ibiza TGI novej generácie, s cieľom "stať sa vzorovou značkou v oblasti pohonu automobilov zemným plynom, bioplynom a budúcimi syntetickými palivami". SEAT má najširšie portfólio automobilov na CNG v Európe i v rámci koncernu Volkswagen. Do konca roka 2018 SEAT uvedie na trh aj model Arona TGI, ktorý bude prvým a jediným SUV poháňaným CNG.

V Španielsku počet registrácií automobilov poháňaných zemným plynom od začiatku roka medziročne desaťnásobne vzrástol a do roku 2030 možno očakávať na španielskych cestách milión automobilov poháňaných plynom. Pre SEAT "je španielsky trh druhým najväčším trhom pohonu CNG po Taliansku," ako to dokumentuje predaj vyše 900 automobilov na plyn v Španielsku v prvom štvrťroku 2018, čo je približne toľko ako za celý rok 2017.