Ako vzniká elektrický pretekársky špeciál - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

CUPRA e-Racer

Ako vzniká elektrický pretekársky špeciál

06.03.2018

/ CUPRA e-Racer, prvý 100 % elektrický špeciál na preteky cestovných automobilov na okruhoch môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 270 km/h
/ Komplet batérie s 6072 článkami a štyri motory umožňujú zrýchlenie automobilu z 0 na 100 km/h za niečo vyše 3 sekúnd
/ Konštrukcia a výroba si vyžiadali vyše 20 000 hodín

 

Martorell, 05/03/2018.- CUPRA e-Racer je prvý plne elektrický pretekársky automobil značky, ktorý akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť vyše 270 km/h a jeho motor prekračuje 12 000 otáčok za minútu. Je to pretekársky automobil na batérie, no má výkon automobilu poháňaného benzínovým motorom:

1) Automobil s 6072 článkami batérie: akumulátorová batéria tohto automobilu má rovnakú kapacitu ako 9000 navzájom prepojených batérií mobilného telefónu. Zdroj energie tvorí celkovo 23 panelov, z ktorých každý sa skladá z 264 článkov a nabitie na plnú kapacitu trvá 40 minút.

2) Batéria váži skoro pol tony: s hmotnosťou 450 kilogramov batéria predstavuje tretinu celkovej hmotnosti automobilu. Preto "jej umiestnenie bolo jednou z najväčších úloh, ktorú sme museli zvládnuť," povedal Xavier Serra, technický riaditeľ tohto projektu. Je taká veľká a ťažká, že bolo potrebné jej hmotnosť rozložiť v najnižšej časti vozidla pre zachovanie rovnováhy a funkčnosti.

3) Štyri motory v jednom automobile: "Jedným z najprekvapujúcejších aspektov tohto vozidla je jeho výkon," potvrdzuje Xavier Serra. CUPRA e-Racer má štyri motory uložené vzadu, ktoré "dosahujú 12 000 otáčok za minútu oproti 6500 otáčkam pretekárskeho automobilu s benzínovým motorom, a to všetko s jediným prevodovým pomerom," dodáva Xavier Serra.

4) Víťazný dizajn: "Hlavným cieľom bolo zlepšiť aerodynamiku." Preto boli vonkajšie spätné zrkadlá nahradené miniatúrnymi kamerami, "aby bol automobil aerodynamickejší" dodal Xavier Serra. Vodič vidí všetko, čo sa odohráva okolo neho, na veľkom displeji na prístrojovom paneli.

5) Komár na asfalte: Xavier Serra zdôrazňuje, že pocit za volantom sa líši od automobilu s benzínovým motorom a prvá vec, ktorá okamžite upúta je akcelerácia. Aj zvuk vozidla je niečo úplne nového: "Na rozdiel od bežného automobilu tento elektrický model má zvuk podobný komárovi."

6) Od tradičného modelu Leon k pretekárskeho automobilu: nový model CUPRA e-Racer je postavený na báze karosérie modelu SEAT Leon. Štruktúra karosérie bola doplnená bezpečnostnými prvkami ako ochranná klietka v kabíne aby bolo vozidlo vhodné na pretekanie.