SEAT to myslí s CNG vážne - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Pohon na CNG

SEAT to myslí s CNG vážne

09.02.2018

Bratislava 09/02/2018.

Rozvoj pohonu na CNG
SEAT verí potenciálu alternatívneho pohonu na stlačený zemný plyn CNG. Po úspešnom zavedení verzií s pohonom na stlačený zemný plyn CNG v modelových radoch Leon, teraz nadišiel čas pre nový SEAT Ibiza. Verzia Ibiza TGI bola predstavená na poslednom autosalóne vo Frankfurte ako pokračovanie trendu CNG vozidiel u španielskej značky ako čistého a efektívneho paliva.

Jazdíme čistejšie
Plyn predstavuje ekologickú alternatívu na preklenutie medzery medzi tradičnými spaľovacími motormi a elektrickým pohonom. Okrem toho CNG kombinuje to najlepšie z dvoch svetov, nafty a benzínu, pretože pri jeho spaľovaní vzniká o 99% menej oxidov síry, o 85 % menej oxidov dusíka NOx oproti naftovým motorom a emisie CO2 sú nižšie o 25 % oproti benzínovým motorom, pričom pri spaľovaní prakticky nevznikajú nijaké tuhé čiastočky. Zároveň je palivo šetrnejšie k motoru.

Neprekonateľná spotreba
Motor TGI vznikol adaptáciou osvedčeného turbokompresorom prepĺňaného benzínového motora TSI s priamym vstrekovaním paliva. Spotreba paliva sa pohybuje na úrovni 3,3-3,6 kg CNG/100km čo pri dnešnej cene CNG predstavuje neprekonateľne najnižšie náklady na 1 kilometer oproti benzínovým ale aj dieslovým motorom. Modely CNG ponúkajú rovnakú kvalitu a spoľahlivosť ako ostatné modely SEAT vrátane na Slovensku ponúkanej predĺženej garancie na 6 rokov. K tomu pristupujú aj ostatné kvality ako bezpečnosť, konektivita, dizajn, vnútorný priestor, ovládateľnosť a jazdný komfort.

Dojazd až 1350 km
SEAT Leon aj Ibiza TGI majú tri palivové nádrže; jednu na benzín a dve na CNG pretože motor môže využívať obidva druhy paliva. Vďaka tomu je dojazd s plnými nádržami obidvoch druhov paliva takmer 1.350 kilometrov (cca. 400 s CNG). Žiadna iná technológia neumožňuje taký dlhý dojazd.

Na jeseň 2018 pribudne do ponuky značky SEAT aj model Arona TGI so spaľovaním CNG.

"Môžem aj do podzemných garáží"
Vozidlá s technológiu CNG majú na rozdiel od iných pohonov v plyn voľný prístup do podzemných garáží pretože fyzikálne vlastnosti CNG (je ľahší ako vzduch) zabezpečujú jeho bezproblémové odvetranie.

Bezpečnosť na prvom mieste
Tlakové nádrže CNG spĺňajú najprísnejšie bezpečnostné predpisy a vydržia napr. tlakovanie až do 600 bar. Patria tak medzi najbezpečnejšie a najstabilnejšie komponenty vozidla. V prípade havárie sú odtlakované cez bezpečnostný ventil a nemôže dôjsť z roztrhnutiu nádrže ani v prípade požiaru. Napríklad bod horenia CNG je až 650 st. C na rozdiel od 250-340 u benzínu alebo nafty. Túto výhodu napríklad využívajú v západnej európe aj zásahové vozidlá hasičskej služby ktoré využívajú práva pohon CNG.