Nový SEAT Ateca – pravé SUV a lifestylový spoločník - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

Nový SEAT Ateca – pravé SUV a lifestylový spoločník

100 percent SEAT v úplne novej dimenzii

/ Perfektný automobil pre každodenný mestský život
/ Priestranný, praktický a všestranný, no s vlastným jedinečným štýlom
/ Jedinečný charakter, emocionálny dizajn a vysoká kvalita až do najmenších detailov
/ Agilné, dynamické a precízne jazdné vlastnosti v každej situácii
/ Inovatívne asistenčné systémy pre bezpečnosť a komfort - najširšia ponuka v segmente

 

Bratislava 09/09/2016 - Nový SEAT Ateca je perfektným spoločníkom pre mnohotvárny a aktívny životný štýl. Prvé SUV španielskej značky je veľmi presvedčivé svojim čistým, dynamickým charakterom a širokou univerzálnosťou. Jeho dizajn je sebavedomý a vycibrený, interiér vysokej kvality robí potešenie z každej jazdy. Široká škála najmodernejších asistenčných systémov a technológií zvyšuje bezpečnosť a komfort a robí z modelu Ateca najinovatívnejšie SUV v segmente. Vysoká kvalita, presná výroba a veľmi atraktívny pomer ceny a úžitkovej hodnoty sú typickými atribútmi značky SEAT.

"Nový model Ateca predstavuje významný prvok našej novej stratégie značky pre trvalo udržateľnú dlhodobú profitabilitu. Týmto SUV v modelovom programe bude SEAT určite pokračovať v aktuálnej rastovej trajektórii a vo veľmi úspešnom posilňovaní imidžu značky," povedal Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A. "Súčasne predstavuje štart najväčšej produktovej ofenzívy značky SEAT v jej histórii. Segment SUV je najrýchlejšie rastúcim segmentom trhu a Ateca symbolizuje veľký krok vpred, čím sa stáva tretím pilierom  značky spolu s modelovými radmi Ibiza a Leon."

SEAT Ateca odštartovala svoj predaj na slovenskom trhu k 1. 9. 2016. Na pohon budú k dispozícii benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k) v kombinácii s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies 4Drive, s manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Rozsiahla ponuka prvkov vybavenia na želanie siaha od reflektorov Full LED cez široké portfólio asistenčných systémov ako inovatívny Traffic Jam Assist a nový Emergency Assist až po systémy infotainmentu najnovšej generácie s 8-palcovým (20,3 cm) dotykovým monitorom a konektivitou Full Link. Tri verzie vybavenia budú ponúkať farby a materiály špičkovej kvality, vyhovujúce každému vkusu. Špičkovou verziou bude Ateca XCELLENCE.

"Nový model Ateca je autentické SUV s výraznou DNA značky SEAT, perfektné pre mestskú premávku a súčasne s výbornými schopnosťami pre jazdu v teréne. Poskytuje vynikajúci zážitok z jazdy, ktorý posilňuje bezkonkurenčná škála asistenčných systémov," povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT, S.A. pre výskum a vývoj. "Ateca poskytuje najlepšiu funkčnosť vo svojej triede vďaka svojmu objemu batožinového priestoru, komfortnej kabíne posádky a samozrejme aj v oblasti konektivity vďaka novému 8-palcovému dotykovému monitorom na ovládanie funkcií infotainmentu a navigácie ako je systém SEAT Full Link, ktorý je exkluzívnou technológiou našej značky."

V duchu tradície SEAT má aj Ateca svoje meno odvodené zo španielskej geografie. Dedina Ateca leží západne od Zaragozy, v strede pyrenejského polostrova.

Dizajn - emócie made in Barcelona

Dizajn modelu SEAT Ateca je absolútne nezameniteľný. Typické štylistické prostriedky SEAT vytvárajú vo formáte SUV sviežu kombináciu dynamiky a funkčnosti. Mnohé prvky ako lichobežníková maska chladiča, bočné trojrozmerné hrany s minimálnym polomerom a maximálnou ostrosťou, ako aj trojuholníkové profily denných svetiel v reflektoroch sú typickými prvkami ikon značky SEAT ako napríklad Leon. No každý jednotlivý detail bol pre model Ateca starostlivo vyvinutý na novú úroveň.

"Ateca je automobil, ktorý mohol byť vytvorený iba v Barcelone - značkou, ktorá je v pohybe a s dizajnom, ktorý kombinuje vášeň s presnosťou," povedal Alejandro Mesonero-Romanos riaditeľ dizajnu značky SEAT. "Dizajn modelu Ateca vyjadruje jasné napätie a koncentrovanú energiu. Túto hru výkonu reflektuje každý detail a symbolizuje energický charakter značky SEAT."

Predná časť modelu Ateca predstavuje 100 percent SEAT a 100 percent SUV. Veľká, vysoko položená maska chladiča vyžaruje suverenitu a ostro definované reflektory spolu s výraznými otvormi v nárazníku na vstup vzduchu do motorového priestoru symbolizujú dynamiku. Súčasne si SUV značky SEAT zachováva energický postoj, evokujúci solídnosť a spoľahlivosť.

Reflektory Full-LED s charakteristickým svetelným podpisom

K typickým prvkom SEAT patria na želanie montované reflektory Full-LED so zvlášť príjemnou farbou svetla a vynikajúcim svetelným výkonom. Obsahujú denné svetlá s charakteristickým trojuholníkovým tvarom, ktoré vytvárajú nezameniteľnú tvár vozidla. Aj smerové svetlá tvoria súčasť tohto "svetelného podpisu".

SEAT Ateca spája najmodernejšie technológie s emocionálnym zážitkom. Príkladom môže byť tzv. "uvítacie osvetlenie". Keď vodič odomkne dvere, diódy LED vo vonkajších spätných zrkadlách osvetlia priestor okolo automobilu premietnutím mena Ateca a siluety vozidla na zem.

Bočný profil karosérie signalizuje dynamiku a výkonnosť nového modelu SEAT. Presné línie s ostrými ťahmi harmonizujú s modelovanými tvarmi ako napríklad v spodnej časti dverí. Tieto štylistické prvky demonštrujú nielen zmysel dizajnérov pre tvar ale aj kompetenciu nástrojárov a výrobných špecialistov SEAT. Čierno lemované, zľahka hranaté výrezy blatníkov umožňujú impozantne vyniknúť kolesám do formátu 19 palcov. Línia bočných okien, obrúbená chrómovanými lištami a lomená na zadnom bočnom okne, vizuálne predlžuje automobil. Vonkajšie spätné zrkadlá sú nasadené na ploche dverí - detail, ktorý je typický  pri športových automobiloch.

Rovnako typickým prvkom pre SEAT je výrazne modelovaná zadná časť karoséria s hlboko vtiahnutým prelisom pre evidenčnú tabuľku. Zboku trocha zdvihnuté zadné skupinové svetlá z LED zvýrazňujú energickú bočnú líniu. Veľmi nízko položená nakladacia hrana batožinového priestoru dokazuje, že pri dizajne sa vždy dbalo na optimálnu funkčnosť.

Interiér s vycibreným športovým charakterom

Interiér perfektne harmonizuje s dizajnom karosérie. Kombinuje vycibrenú eleganciu s dynamickým charakterom a súčasne jedinečným dojmom solídnosti a bezpečnosti, vysoko oceňovaným zákazníkmi SUV. Kľúčovými faktormi pre to je zvýšená poloha sedadiel, jasne viditeľná predná časť vozidla a masívne dvere.

Kokpit má horizontálne členenie a je výrazne orientovaný na vodiča. Ovládacie prvky sú združené do stredovej konzoly a informačné prvky ako monitor systému infotainmentu s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm) sú umiestnené blízko pri nich. Hodnotný interiér je príkladom ako dobre Ateca kombinuje pocit bezpečnosti a solídnosti SUV so športovým charakterom. Osobitnú tému predstavuje vnútorné osvetlenie kabíny. Nové náladové osvetlenie so vzhľadom "vodopádu" na dverách sa dá prepínať v ôsmich farbách - podľa individuálnej preferencie vodiča.

Vynikajúce využitie priestoru a veľa miesta

Pri vonkajšej dĺžke 4,36 metra poskytuje Ateca najlepšie využitie priestoru v segmente s maximálnou dĺžkou interiéru a základným objemom batožinového priestoru 510 litrov v štandardnej konfigurácii alebo 485 litrov pri verziách s pohonom všetkých kolies 4Drive. Sklopné operadlá zadných sedadiel sa dajú pohodlne ovládať aj z batožinového priestoru. Samozrejmosťou je sériovo dodávané rezervné koleso. Karoséria sa vyznačuje nielen vysokou variabilitou ale aj inteligentnou ľahkou konštrukciou. Je neobyčajne pevná, vďaka čomu Ateca patrí k najľahším vozidlám vo svojom segmente. Pevná karoséria vytvára optimálnu bázu pre agilné jazdné vlastnosti, nielen v podmienkach mestskej premávky.

Technológia - inovatívne prvky vybavenia modelu Ateca

Keď vodič nastúpi do kabíny, svetelný prstenec okolo osvetleného tlačidla na štartovanie motora začne pulzovať ako tlkot srdca - indikujúc, že model Ateca je pripravený na svoje ďalšie dobrodružstvo. SEAT Drive Profile umožňuje adaptovať vozidlo podľa aktuálnej jazdnej situácie, cestných podmienok a osobných preferencií vodiča. Tlačidlom na stredovej konzole môže vodič prepínať režimy Normal, Sport, Eco a Individual. Verzie s pohonom všetkých kolies profitujú zo špecifických režimov Snow a Offroad, ako aj z asistenčného systému pre kontrolovaný zjazd zo svahu Hill Descent Control. Prvkom významne zvyšujúcim pohodlie sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú otvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom a - po prvý raz - rovnakým spôsobom aj zatvoriť. Ďalším komfortným prvkom vybavenia na želanie je nezávislé kúrenie s časovačom a diaľkovým ovládaním.

Ponuka inovatívnych asistenčných systémov je široká:

  • Traffic Jam Assist: Asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche robí jazdu v nepríjemnej dopravnej situácii oveľa znesiteľnejšou. Pri nízkej rýchlosti v rámci systémových hraníc samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo. Pri vyšších rýchlostiach od približne 60 km/h systém uľahčuje ovládanie udržiavaním bezpečnej rýchlosti a udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu. Vodič však pri tom musí mať ruky stále na volante.
    Princíp činnosti: Základom systému Traffic Jam Assist sú systémy Lane Assistadaptívny tempomat ACC. Traffic Jam Assist poskytuje aj funkciu adaptívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu pri rýchlosti menej ako 60 km/h. Systém nielen koriguje riadením smer jazdy keď má Ateca tendenciu vybočiť z jazdného pruhu ale aj udržiava SUV v strede jazdného pruhu alebo alternatívne "učí sa" vodičom preferovanú pozíciu. Adaptívny tempomat ACC v rámci systému Traffic Jam Assist automaticky brzdí a zrýchľuje vozidlo keď je aktívny v premávke typu stop-and-go. ACC a Lane Assist spolu tvoria Traffic Jam Assist, ktorý umožňuje asistované ovládanie vozidla v priečnom i pozdĺžnom smere. Systém vozidlo riadi, zrýchľuje a brzdí automaticky - aj keď iba vtedy, ak má vodič ruky na volante a je pripravený intervenovať kedykoľvek je to potrebné.
  • ACC a Front Assist: Adaptívny tempomat ACC (adaptive cruise control) s radarovým senzorom automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci hraníc systému. Tým znižuje stres a namáhanie vodiča pri dlhej jazde po diaľnici. Integrovaná funkcia Front Assist dokáže v nebezpečnej situácii v rámci určitého rozsahu rýchlosti automaticky zabrzdiť vozidlo.
    Súčasťou systému Front Assist je funkcia City Emergency Brake s rozoznávaním chodcov (Pedestrian Recognition). Kým Front Assist funguje pri vyšších rýchlostiach, kedy varuje pred potenciálnou kolíziou pri príliš krátkom odstupe od vozidla idúceho vpredu a automaticky brzdí keď je to potrebné, funkcia City Emergency Brake plní túto úlohu v mestskej premávke. Pôvodne funkcia City Emergency Brake rozoznávala iba vozidlá. Vylepšený systém, ktorý má Ateca, reaguje už aj na chodcov.
    Princíp činnosti:
    o   Bezpečnosť na diaľnici: Front Assist využíva radarový senzor integrovaný v prednej časti vozidla na konštantné monitorovanie vzdialenosti od vozidiel idúcich vpredu. Systém v kritických situáciách pomáha vodičovi iniciáciou bŕzd a upozornením na potrebu reagovať vizuálnym a akustickým signálom, resp. v druhom kroku krátkym prudkým pribrzdením. Ak vodič brzdí príliš slabo, Front Assist vytvorí tlak v brzdovej sústave, a znižuje tak riziko kolízie. Ak vodič vôbec nereaguje, Front Assist automaticky zabrzdí vozidlo.
    o   Bezpečnosť v meste: Funkcia City Emergency Brake s rozoznávaním chodcov predstavuje rozšírenie systému Front Assist a monitoruje priestor pred vozidlom do rýchlosti 65 km/h. V nebezpečenstve systém zabrzdí vozidlo okamžite a automaticky. Zdokonalená kombinácia systému Front Assist a funkcie City Emergency Brake s rozoznávaním chodcov v modelovom rade Ateca po prvý raz kombinuje radar s kamerou na identifikáciu chodcov na krajoch cesty a na ceste. Keď funkcia City Emergency Brake s rozoznávaním chodcov identifikuje riziko kolízie s chodcom, vizuálne a akusticky upozorní vodiča. Ak vodič na toto upozornenie nereaguje, systém automaticky zabrzdí vozidlo potrebnou intenzitou.
  • Traffic Sign Recognition: Vďaka kamere a displeju na palubnej doske vodič nikdy neprehliadne dopravnú značku obmedzujúcu rýchlosť alebo zákazovú značku.
  • Blind Spot Detection: Praktický asistenčný systém zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu. Dva radarové senzory monitorujú premávku za vozidlom na obidvoch stranách. Optický signál vo vonkajšom spätnom zrkadle upozorní vodiča na vozidlá približujúce sa v mŕtvom uhle.
  • Rear Cross Traffic Alert: Vyparkovanie cúvaním kolmo na cestu je kritický manéver, pretože vodič často nevidí približujúce sa vozidlá. Radarové senzory monitorujú premávku v priečnom smere a varujú vodiča pred možnou kolíziou.
    Rear Cross Traffic Alert uľahčuje cúvanie z parkovacieho miesta kolmo na cestu identifikáciou vozidiel približujúcich sa zboku. Zadný radarový senzorový modul registruje objekty do vzdialenosti 25 metrov. Cúvací  asistent sa aktivuje zaradením spiatočky alebo stlačením tlačidla príplatkových parkovacích senzorov PDC (Park Distance Control). Ak sa zboku približuje iné vozidlo, cúvací asistent upozorní vodiča vizuálne a následne akusticky. Ak vodič nereaguje na upozornenie a hrozí bezprostredná kolízia, systém automaticky zabrzdí vozidlo, čim sa predíde kolízii alebo zníži intenzita nárazu.
  • Top View: Štyri kamery - v maske chladiča, zadnom nárazníku a krytoch vonkajších spätných zrkadiel - zachytávajú celé okolie automobilu, na monitore systému infotainmentu sa zobrazuje pohľad z vtáčej perspektívy. Tým sa stávajú úzke parkovacie miesta oveľa prehľadnejšími. K dispozícii je aj dodatočná ochrana pre cenné disky kolies z ľahkej zliatiny: jeden zo štyroch voliteľných režimov zobrazovania ukazuje predné koleso alebo všetky štyri kolesá s líniami indikujúcimi odstup od obrubníka chodníka.
  • Park Assist 3.0: Najnovšia verzia parkovacieho asistenta umožňuje parkovanie bez stresu v každej situácii, pretože teraz podporuje automatické parkovanie pozdĺžne i priečne k smeru jazdy. Systém využíva aj malé parkovacie miesta, vypočíta optimálnu trajektóriu, samočinne ovláda riadenie a varuje pred prekážkami.
    Princíp činnosti: Po aktivácii systému Park Assist stlačením gombíka vodič ovláda iba pedál akcelerátora a brzdy, ako aj radenie (vrátane pedála spojky pri manuálnej prevodovke). Park Assist automatickým ovládaním riadenia zavedie SEAT Ateca na parkovacie miesto. Systém automaticky identifikuje typ a veľkosť parkovacieho miesta a uskutoční zodpovedajúci manéver. Počas parkovania systém vodiča informuje smerovými šípkami na multifunkčnom displeji v združenom prístroji. Vodič môže použiť aktivačné tlačidlo Park Assist na manuálnu voľbu preferovaného parkovacieho miesta z miest automaticky identifikovaných systémom. Základná funkcia systému Park Assist bola vylepšená použitím tzv. mapy okolia. Senzory, ktoré registrujú otáčanie kolies, umožňujú určiť presnú polohu vozidla v priestore, čím sú parkovacie manévre presnejšie ako doteraz.
  • Emergency Assist: Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist, ktorá sa uplatní pri náhlych zdravotných problémoch. Keď vodič v určitom časovom intervale nie je aktívny, systém ho upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami. Ak vodič ani vtedy nereaguje, asistenčný systém pre núdzové situácie aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, udržiavajúc ho v jazdnom pruhu. Po zastavení systém aktivuje elektronickú parkovaciu brzdu.
  • High Beam Assist: Asistenčný systém diaľkových svetiel zabezpečuje optimálne osvetlenie cesty v noci - predovšetkým v kombinácii s výkonnými reflektormi Full-LED - bez oslňovania protiidúcich vodičov. Kamera v telese vnútorného spätného zrkadla identifikuje vozidlá idúce vpredu v menšej vzdialenosti a protiidúce vozidlá a automaticky prepne na tlmené svetlá.

Najvyššia úroveň konektivity

Konektivita, teda zabezpečenie nepretržitého spojenia s digitálnym svetom, tvorí pre mnohých ľudí významnú súčasť moderného, mestského životného štýlu. SEAT Ateca poskytuje najvyššiu úroveň konektivity - so systémom infotainment Easy Connect najnovšej generácie, rozhraním SEAT Full Link a exkluzívnou aplikáciou SEAT ConnectApp:

  • Media System Plus so svojim 8-palcovým (20,3 cm) dotykovým monitorom predstavuje vrchol novej generácie systémov infotainmentu. Na ňom sa dajú obsahy navigácie a infotainmentu zobraziť výrazne prehľadnejšie a precíznejšie.
  • Connectivity Box v stredovej konzole modelu SEAT Ateca je ľahko dosiahnuteľný a umožňuje po prvý raz bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Vďaka automatickému bezdrôtovému pripojeniu na vonkajšiu anténu vozidla zaručuje lepší príjem. Dva integrované vstupy USB slúžia na paralelné pripojenie smartfónov kompatibilných s MirrorLink a externých hudobných prehrávačov.
  • SEAT Full Link je svetom konektivity pre majiteľov takmer všetkých smartfónov. Full Link okrem rozhrania MirrorLink obsahuje aj funkcie Apple CarPlay a Android Auto. Tým je perfektnou technológiou na bezpečné ovládanie mnohých funkcií smartfónu a aplikácií prostredníctvom dotykového monitora systému infotainmentu. Pri pripojení sa ovládacia plocha smartfónu "zrkadlí" na dotykovom monitore modelu SEAT Ateca. Funguje to bez problémov s čoraz väčším počtom kompatibilných smartfónov s operačným systémom Android.
  • Exkluzívna aplikácia SEAT ConnectApp využíva integráciu cez MirrorLink perfektným spôsobom: vodič zostáva "always on", môže sa plne koncentrovať na riadenie a premávku pred sebou. Centrálnou funkciou je pri tom "Voice Replay": táto funkcia predčítavania konvertuje správy ako maily, SMS a informácie z účtov Facebook alebo Twitter na hlas a jasne a výrazne ich číta. Odpovede sa dajú diktovať hlasovým ovládaním. Ďalšou exkluzívnou funkciou je ovládanie gestami. Pri ňom sa dajú ľubovoľné funkcie aktivovať malými gestami prstov na dotykovom monitore.

Dynamika - jedinečný zážitok z jazdy

Mimoriadny pôžitok z jazdy je jedným zo základných atribútov značky SEAT. Predovšetkým modelový rad Leon predstavuje jedinečnú kombináciu presnosti a agility, komfortu a bezpečnosti, ako to potvrdzujú nadšené reakcie zákazníkov a nespočetné porovnávacie testy v médiách po celej Európe. SEAT Ateca je rovnako pôsobivý keď ide o splnenie tejto oceňovanej kombinácie vlastností. So svojim kompaktným formátom, výkonnými motormi a perfektne vyladeným podvozkom poskytuje jazdné výkony a ovládateľnosť, ktoré vytvárajú nový etalón medzi SUV príslušnej triedy. A okrem toho sa vynikajúco hodí pre rozmanitý mestský životný štýl.

Dynamický pohon modelu Ateca zabezpečuje paleta najmodernejších pohonných jednotiek - ktoré sú všetky prepĺňané turbokompresorom a vybavené priamym vstrekovaním paliva. Pokrývajú výkonové rozpätie od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k) a s priaznivým priebehom krútiaceho momentu spĺňajú všetky výkonnostné požiadavky. Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k), nad ním figuruje motor 2.0 TDI v dvoch výkonových modifikáciách so 110 kW a 140 kW (150 a 190 k). Hodnoty kombinovanej normovanej spotreby sa pohybujú od 4,2 do 5,1 litra nafty na 100 kilometrov, hodnoty kombinovaných emisií CO2 od 111 do 131 gramov na kilometer. Základným benzínovým motorom je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 85 kW (115 k). Väčší štvorvalec 1.4 TSI je vybavený vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení a dosahuje výkon 110 kW (150 k). Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 týchto motorov sa pohybujú medzi 5,2 a 6,2 l/100 km a medzi 119 a 143 g/km. Motory TDI a TSI s výkonom 110 kW (150 k) sú k dispozícii s prevodovkou DSG alebo pohonom všetkých kolies 4Drive, motor 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne montuje s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive.

Pohon všetkých kolies 4Drive pre všetky eventuality
Pohon všetkých kolies modelu SEAT Ateca patrí k najmodernejším a najúčinnejším systémom tohto druhu na svete. SEAT využíva novo vyvinutú lamelovú spojku s hydraulickým ovládaním a elektronickou reguláciou - spojku Haldex piatej generácie. Spojka reaguje extrémne rýchlo na všetky možné vplyvy a tým výrazne prispieva k aktívnej bezpečnosti a jazdnej dynamike.

Vybavenie - XCELLENCE ako špičková verzia modelového radu Ateca

SEAT Ateca sa bude spočiatku predávať v troch líniách vybavenia. Základná Reference má nielen atraktívnu cenu ale poskytuje aj všetky dôležité prvky pre každodenný život ako klimatizáciu alebo Media System Touch s 5-palcovou (12,7 cm) obrazovkou, elektronickú parkovaciu brzdu, ako aj bezpečnostný systém Front Assist vrátane identifikácie chodcov, rozpoznanie únavy vodiča, systém na kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách a 7 airbagov. Línia Style má navyše napríklad 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, zadné skupinové svetlá z LED, parkovacie senzory vzadu, sklápanie operadiel zadných sedadiel z batožinového priestoru, automatickú klimatizáciu Climatronic alebo kožený volant.

Špičková verzia má označenie XCELLENCE. Vtedy má SEAT Ateca zvlášť ušľachtilý a luxusný vzhľad vďaka poťahom sedadiel z alcantary (na želanie z kože), špeciálnym dekoračným prvkov v interiéri a náladovému osvetleniu kabíny s prepínateľnou farbou. Zvonka sa Ateca XCELLENCE blýska v pravom zmysle slova strešnými lištami a rámom okien v chróme, čiernou vysoko lesklou maskou chladiča, tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny a 

18-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny. K sériovému vybaveniu verzie XCELLENCE patria reflektory Full-LED s uvítacím osvetlením, SEAT Drive Profile, cúvacia kamera, parkovacie senzory vzadu, dažďový a svetelný senzor a systém "Kessy" na odomykanie a štartovanie bez kľúča. So všetkými týmito technológiami sa Ateca stáva ideálnym spoločníkom pre mestské výzvy.