SEAT načrtol plán ďalšieho smerovania v budúcnosti - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

SEAT načrtol plán ďalšieho smerovania v budúcnosti

/ Cieľom je dosiahnuť trvalo udržateľnú ziskovosť
/ Značka uvedie štyri nové modely v najbližších dvoch rokoch, ako bolo pôvodne plánované
/ Investície do adaptácie výrobnej linky 1 pre novú platformu

Bratislava, 02/11/2015. - SEAT predstavil plán ďalšieho smerovania značky do roku 2025. Na konferencii s 550 riaditeľmi a manažérmi z trhov, na ktorých sa predávajú modely SEAT, predseda dozornej rady SEAT, S.A. Dr. Francisco Javier García Sanz a nový predseda predstavenstva SEAT, S.A. Luca de Meo oznámili stratégiu spoločnosti na najbližších desať rokov, zameranú na dosiahnutie trvalo udržateľnej ziskovosti. Troma hlavnými piliermi stratégie je vývoj modelov pre rastúce segmenty s vysokou mierou zisku aplikáciou úspešnej formuly Leon; dôraz na spokojnosť zákazníkov a vytvorenie takého prostredia, aby sa SEAT stal najatraktívnejším zamestnávateľom v automobilovom priemysle v Španielsku.

Na prezentácii Dr. Francisco Javier García Sanz potvrdil dôveru, ktorú koncern Volkswagen vkladá do značky SEAT:"Teraz nastal čas pripraviť sa na budúcnosť v stredno- a dlhodobom horizonte, bez ohľadu na udalosti ostatných týždňov. Koncern Volkswagen plne dôveruje nášmu plánu pre budúcnosť, ktorý je perfektne integrovaný do stratégie koncernu. Modely, ktoré sme avizovali na najbližšie dva roky, budú uvedené na trh ako bolo pôvodne plánované a prispejú k trvale udržateľnému rastu značky SEAT. A to je iba prvý krok našej stratégie."

Luca de Meo, ktorý nahradil vo funkcii Jürgena Stackmanna na čele značky SEAT, ocenil prínos zamestnancov k výsledkom, dosiahnutým v ostatných rokoch: "Chcem vysloviť poďakovanie za úsilie a angažovanosť všetkých zamestnancov SEAT za uplynulé roky. Od dnešného dňa sa pridávam k vám s rovnakým nadšením a oduševnením, aké ste predviedli za uplynulé roky. SEAT má potenciál konštruovať a vyrábať automobily vysokej kvality. Pracujeme konzistentne, sme nadšení, rýchli a flexibilní a máme aj potrebnú technológiu. Som presvedčený, že stratégia, ktorú dnes prezentujeme, prinesie veľký úspech."

Adaptácia pre novú platformu

Na konferencii vrcholový menežment značky predstavil aj program efektívnosti, pomenovaný LEAP. Bude sa implementovať v najbližších dvoch rokoch na podporu harmonogramu investícií, ktoré sú určené na obnovu modelového programu a ďalšie posilnenie značky. S týmto cieľom SEAT alokuje investície na adaptáciu výrobnej linky č. 1 v závode Martorell, na ktorej sa vyrába modelový rad Ibiza, pre novú platformu. Adaptácia bude prebiehať v karosárni od konca decembra do polovice januára.

SEAT sa pripravuje na uvedenie štyroch nových modelov v najbližších dvoch rokoch. Prvým z nich bude kompaktné SUV, ktoré príde v prvom polroku 2016 a bude predstavovať debut značky v tomto segmente.

Program, od ktorého sa očakáva úspora približne 100 miliónov eur ročne, umožní zoštíhliť procesy v spoločnosti, eliminovať akékoľvek výdavky nesúvisiace so základným predmetom podnikania a sústredenie na aktivity prinášajúce zisk.

K hlavným opatreniam v rámci programu efektívnosti patrí zlepšenie nákladovej štruktúry spoločnosti a implementácia opatrení na prehodnotenie procesov v oblasti logistiky, výroby a administratívy, ako aj na zníženie spotreby energie.