SEAT Leon Cup Racer štartuje v Eurocup aj v TCR - Novinky - O značke Seat - SEAT | SEAT

SEAT Leon Cup Racer štartuje v Eurocup aj v TCR

/ Ešte vyššia výkonnosť vďaka dôkladnému technickému vývoju
/ Nový CUP RACER so sekvenčnou prevodovkou pre majstrovstvá TCR a vytrvalostné preteky
/ Už vyše 100 exemplárov CUP RACER v súkromných tímoch z 22 štátov

Bratislava 22/02/2016 - SEAT pokračuje vo svojej intenzívnej a dlhodobej podpore zákazníckeho automobilového športu. V sezóne 2016 bude opäť možné vidieť SEAT Leon Cup Racer na mnohých z najfascinujúcejších pretekových okruhoch.

Na štartovacej čiare bude stáť SEAT Leon CUP RACER, špičkový okruhový špeciál s výkonom 243 kW (330 k), vybavený profesionálnou technológiou. Vyše 100 týchto pretekových automobilov v súčasnosti štartuje v rozličných majstrovstvách cestovných automobilov na okruhoch v 22 štátoch - a s veľkým úspechom, vrátane nového šampionátu TCR International Series. SEAT Leon CUP RACER bol pre novú sezónu vylepšený v mnohých detailoch - pre vyššiu rýchlosť a vzrušujúcejší automobilový šport. Novinkou pre novú sezónu je druhá verzia CUP RACER TCR. So sekvenčnou prevodovkou namiesto DSG je špeciálne konfigurovaná pre vytrvalostné preteky a všetky šampionáty TCR.

"Zákaznícky šport je pre nás mimoriadne dôležitý. CUP RACER bol od prvého dňa výnimočne výkonný a úspešný pretekový automobil. No napriek tomu sme ho pre túto sezónu systematicky vyvíjali ďalej a urobili sme ho rýchlejším," povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT, S.A. pre výskum a vývoj. "Tešíme sa na novú sezónu. Je to vždy fantastický zážitok vidieť a počuť nadšených fanúšikov na okruhu. A opäť im poskytneme perfektné vzrušujúce preteky."

SEAT Leon CUP RACER je už teraz jedným z najúspešnejších cestovných automobilov pre preteky na okruhoch. Vyše 100 exemplárov používa približne 100 pretekových tímov v 22 štátoch.

SEAT Leon Eurocup s atraktívnym kalendárom 2016

SEAT Leon Eurocup patrí k najatraktívnejším značkovým pohárom v Európe. V jeho treťom ročníku kalendár obsahuje sedem pretekových víkendov na najlepších európskych okruhoch:

- 23./24. apríla: Estoril, Portugalsko
- 14./15. mája: Silverstone, Veľká Británia
- 4./5. júna: Paul Ricard, Francúzsko
- 16./17. júla: Mugello, Taliansko
- 10./11. septembra: Red Bull Ring, Rakúsko
- 17./18. septembra: Nürburgring, Nemecko
- 29./30. októbra: Circuit de Catalunya, Španielsko

Každý víkend sa jazdia rozličné tréningy a dva preteky (tzv. šprinty) na relatívne krátku vzdialenosť 50 - 70 km s minimálnym trvaním 40 minút. Pri každých pretekoch bude továrenský servisný tím SEAT Sport poskytovať technickú podporu súkromným zákazníckym tímom.

Úspešný aj v medzinárodných majstrovstvách TCR

No Leon CUP RACER nie je úspešný iba v pohári Eurocup. Zákaznícky tím SEAT dokázal zvíťaziť nad tvrdou konkurenciou v nových, vysoko atraktívnych majstrovstvách cestovných automobilov na okruhoch TCR, ktoré sa konali po prvý raz v roku 2015. V roku 2016 na týchto medzinárodných majstrovstvách TCR International Series štartuje aj najlepší slovenský automobilový pretekár Maťo Homola na úplne novom SEAT Leon Cup Racer.

V 24 pretekoch počas dvanástich víkendov na dvoch kontinentoch - v Európe a Ázii tak bude mať možnosť si zmerať sily s mimoriadne vyrovnanou konkurenciou. Tri z týchto pretekových víkendov budú pri tom zahrnuté do programu Formule 1 (Bahrain, Singapur, Malajzia). Okrem tradičných európskych okruhov sa budú majstrovstvá TCR 2016 jazdiť aj na okruhoch v Rusku (Soči), Číne (Šanghaj), Thajsku a Macau.

"Záujem tímov z TCR a nakoniec aj skutočnosť, že budem pokračovať so SEAT LEON CUP RACER, úžasným autom, ktoré mi prirástlo k srdcu a na ktoré som si zvykol a viem teda zúročiť aj všetky skúsenosti z uplynulej sezony rozhodli o mojej účasti v tomto šampionáte," povedal Maťo Homola na svojej nedávnej tlačovej konferencii, v ktorej oznámil účast v TCR.

Kalendár TCR International Series

- 03. apríla: BAHRAIN Sakhir (počas pretekov F1)
- 24. apríla: PORTUGALSKO Estoril
- 07. mája: BELGICKO Spa - Francorchamps (počas pretekov WEC)
- 21. mája: TALIANSKO Monza
- 05. júna: RAKÚSKO Salzburgring
- 19. júna: NEMECKO Oschersleben
- 03. júla: RUSKO Sochi
- 28. augusta: ČÍNA Guangdong
- 18. septembra: SINGAPUR Singapur (počas pretekov F1)
- 02. októbra: MALAJZIA Sepang (počas pretekov F1)
- 30. októbra: THAJSKO Buriram
- 20. novembra: MACAU Macau

CUP RACER - so špičkovou pretekovou technológiou

Napriek špeciálnej pretekovej technológii je Leon CUP RACER príbuzný so sériovým modelom Leon CUPRA. Okrem charakteristického dizajnu, skelet karosérie modelu Leon poskytuje vysokú pevnosť v kombinácii s nízkou hmotnosťou - čo sú vlastnosti dôležité pre rýchlosť a presnú ovládateľnosť na pretekovom okruhu. Aj štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 243 kW (330 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je príbuzný s motorom špičkovej sériovej verzie Leon CUPRA, rovnako ako prevodovka DSG a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál prednej nápravy.

CUP RACER 2016 - systematická evolúcia pre ešte vyššiu výkonnosť

Mnohé detaily pretekového špeciálu Leon CUP RACER boli pre sezónu 2016 starostlivo vylepšené divíziou SEAT Sport. Verzia Eurocup profituje zo zníženého aerodynamického odporu a zvýšeného prítlaku vďaka novému aerodynamickému kompletu, umožňujúcemu vyššiu rýchlosť pri výjazde zo zákrut. Modifikovaná chladiaca a výfuková sústava prispievajú k zvýšeniu výkonu a nové tlmiče pruženia sa dajú nastavovať v obidvoch smeroch, čo umožňuje pretekový špeciál lepšie vyladiť pre konkrétnu trať a spôsob jazdy. Okrem toho je novinkou v ponuke bezpečnostná palivová nádrž s objemom 100 litrov a systémom rýchleho tankovania - veľmi užitočný prvok, predovšetkým pre vytrvalostné preteky.

CUP RACER TCR - s novou sekvenčnou prevodovkou

Verzia CUP RACER pre preteky TCR International Series dostala novú, ľahšiu a individuálne prispôsobiteľnú prevodovku, ako aj robustnú a ľahšiu brzdovú sústavu. Pre sezónu 2016 ponúka SEAT Sport druhú verziu špeciálu Leon CUP RACER, konfigurovanú osobitne pre TCR a vytrvalostné preteky - ako napr. na okruhu Nürburgring v Nemecku. Najvýznamnejšiu zmenu predstavuje špeciálna 6-stupňová preteková prevodovka SADEV so sekvenčným radením, ovládaná pádlami na volante namiesto klasickej radiacej páky. Technický komplet pre vytrvalostné preteky zahŕňa aj robustný mechanický samosvorný diferenciál a kotúčové brzdy so 6-piestovými brzdičmi Radi-CAL od výrobcu AP Racing.

Okrem vynikajúcej výkonnosti sa Leon CUP RACER vyznačuje aj ďalším typickým atribútom SEAT - neobyčajne férovou cenou za vynikajúci komplet technológie. Verzia CUP RACER s prevodovkou DSG sa dá objednať u SEAT Sport za 85.000 EUR (bez DPH). Druhá verzia modelu CUP RACER so sekvenčnou prevodovkou sa teraz predáva za cenu 110.000 EUR (bez DPH).

Ďalšie informácie o šampionáte SEAT Leon Eurocup sú k dispozícii na stránke www.seat-sport.com/eurocup